Gelaatkunde Module B

Vorm: Bijscholing
Vakcategorie(├źn): Lichaamsgerichte therapie


Terug

Omschrijving Gelaatkunde Module B

De vorm van de mens is heel belangrijk en we hebben niet voor niets deze vorm gekregen. Maar wat wil dit zeggen en hoe moet je ernaar kijken? Rond, lang, klein en smal zijn vormen die je via deze methode leert zien en begrijpen.

Gelaatkunde is een veelomvattend systeem; een systeem om dat wat we weten bewust te maken. De veelzijdigheid en de toepasbaarheid van Gelaatkunde zijn groot als die op een juiste manier worden ingezet.

Heb je wel eens goed gekeken naar de de vorm van het hoofd? de oren of de ogen? Of naar de verkleuringen en lijntjes in het gezicht zonder het te beoordelen? Meestal kijken we oppervlakkig naar de gezichten van anderen. We kijken veel eerder naar dat wat mooi of lelijk is. Het heeft echter veel meer te zeggen. Het zijn de ervaringen die iemand heeft opgedaan. Het is hoe hij of zij het leven heeft verteerd. Je kunt veel van het gezicht van het individu aflezen door naar de vormen van de zintuigen te kijken, de verdeling van het gezicht in vlakken of mimiek.

Deze module B ga je verder bij waar je bij module A gebleven bent. In vier dagen wordt er gekeken naar de typologie, de oren en de ogen. Je verbeterd je techniek van het interpreteren en sluit deze reeks af met het meenemen van een gast om een casuïstiekdag mee te doen.

Na module B is het nog mogelijk om module C te volgen. Daarin zul je je techniek nog verder verfijnen, meer details tot je kunnen nemen en beter kunnen interpreteren. Na Module C ben je in staat om alle details van het hele lichaam, gezicht en schedel tot je te nemen.

Voor meer informatie kijk bij: Module A, of Module C.

 

BivT faciliteert deze modules in samenwerking met Instuut Gelaatkunde  

Doel

Na de scholing heeft de deelnemer:

  1. De methode van Carl Huter vanuit de 3 kiembladen leren toepassen.
  2. Kan de eigenschappen die horen bij: de primaire, de secundaire en mengtypen reproduceren.
  3. Door observatie de energie leren lezen en te analyseren.
  4. Inzicht in het herkennen van de energetische staat van de orgaanzones behorende bij de ogen en de oren.
  5. de herkenningstechnieken van module A en B leren te combineren en toe te passen in de analyse.
  6. Begrip van de gelaatkundige terminologie

Doelgroep

Psychologen, therapeuten, coaches, counsellors, psychosociaal hulpverleners, maatschappelijk werkers, artsen, hypnotherapeuten, regressietherapeuten en andere paramedici uit de reguliere en complementaire hulpverlening.


Bijscholingen in de categorie Lichaamsgerichte therapie

Energiewerk

Wij als mensen zijn opgegroeid met het idee dat de wereld die wij waarnemen een fysieke wereld is. Alles wat we erin aantreffen zoals planten, dieren, aarde, stenen, gebouwen ervaren wij als solide materie. In de wetenschap komt men via steeds geavanceerder onderzoek tot de conclusie dat alles...

Gelaatkunde Module A

Wat is boeiender dan het gezicht van een persoon? Kunnen we inderdaad zoveel zien aan het gezicht? en wat zien we dan aan het gezicht van een ander? Als je weet hoe je moet kijken dan is het gezicht een open boek! Je kunt met Gelaatkunde zien hoe de invloeden van het leven de persoon gevormd...

Het empathisch vermogen van het lichaam

Al geruim een eeuw ligt de focus op het denken. Dit heeft ons enerzijds veel goeds gebracht zoals wetgeving, wetenschap, democratie, scholing en welvaart, maar is inmiddels, zoals we dagelijks in de wereld kunnen zien, brengt het ook wat nadelige effecten met zich mee. Empathisch vermogen van...

Nieuwsbrief

Schrijf in of manage je nieuwsbrief:


Volg ons op sociale media: